Ana içeriğe atla

SALGIN HASTALIKLARA KARŞI MANEVİ TEDBİRLER.

1. Tevbe. Allah,bazı belaları kullarının tevbe etmeleri için gönderir. Hz.Yunus kavmi örneğinde olduğu gibi. “Keşke (o helâk edilen beldelerden) bir belde halkı iman edip de imanı kendisine yarar sağlasaydı! Ama Yunus’un kavmi hariç. Nitekim onlar iman edince dünya hayatındaki zillet azabını üstlerinden kaldırmış ve kendilerine belirli bir süreye kadar yaşama imkânı vermiştik” (Yunus, 98).

2. İstiğfar. Allah, istiğfar edenlerin helak edilmeyeceğini belirtiyor. "Sen aralarında olduğun müddetçe Allah onlara (umûmî bir) azap indirmeyecektir.Onlar istiğfarda bulundukları müddetçe, Allah onlara azâb etmeyecektir." (el-Enfâl, 33) Ayetin teşvikiyle bunun seher vakitlerinde olması tercih edilir.(Zariyat-17-18)

3. Başkalarını düzeltme. Ayette Rabbimiz bir kavmin düzgün iken değil de düzeltici iken helak edilmeyecekleri belirtiyor. "Ve senin Rabbin, halkları düzeltici iken, o memleketleri haksız yere helak edecek değildir."(Hud 117)

4. Başkasına hastalık bulaştırmanın kul hakkına gireceği inancında olmak.

5. Sadaka verme. Sadaka belayı defeder. Peygamber Efendimiz s.a.v. şu tavsiyelerde bulunmuştur: “Mallarınızı zekât ile sağlamlaştırın. Hastalarınızı sadaka ile tedavi edin. Bela dalgalarını dua ve niyaz ile karşılayın.”Ebû Dâvûd: El-Merâsîl, H.No: 105.

6. İyilikleriyle tevessülde bulunma.Kişi önceki hayatında yaptığı samimi iyiliklerini vesile ederek Allaha dua edince beladan kurtulur. Mağaraya girdikten sonra mağaranın ağzı bir taşla kapanınca üç genç Allah'a dua ederler.Detayı şu bağlantıyı tıklayarak okuyabilirsiniz. https://www.islamveihsan.com/magarada-kalan-uc-kisinin-duasi.html

7. İbret.Ölümü her an ensemizde hissedip şımarmamak

8. Nimetin değerini bilmek. Hazret-i Peygamber (s.a.v) bir adama öğüt verirken şöyle buyurmuştur:
“Beş şey gelmeden önce beş şeyin kıymetini bil:
İhtiyarlık gelmeden önce gençliğinin,
◆ Hastalanmadan önce sağlığının,
◆ Fakirliğe düşmeden önce zenginliğinin,
◆ Meşguliyet gelmeden önce boş zamanının ve
Ölüm gelmeden önce hayatının. (Hâkim, Müstedrek, IV, 341 -7846. Hadis-)

9. Sabırla imtihan edilidğinin bilincinde olmak ve sabredenlerin mükafatlandırılacağına inanmak "Ant olsun biz sizi biraz korku, biraz açlık, biraz mallarınızdan, canlarınızdan ve ürünlerinizden eksiltmek sureti ile imtihan edeceğiz. Sabredenleri müjdele.” (Bakara 155)


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YAPTIKLARIMIZ VE GEREKENLER FARKLI

Üzülmemiz gereken şeyler ile üzüldüklerimiz farklı. Önemsememiz gereken şeyler ile önemsediklerimiz farklı. Yapmamız gereken şeylerle yaptıklarımız farklı. Üzülmemiz gereken ölümden sonrasıdır ama biz ölüm öncesi için üzülüyoruz. Önemsememiz gereken salih amellerdir ama biz kendi iş ve mesleğimizin geleceğini önemsiyoruz. Yapmamız gereken faydalı şeylerdir ama zararlı şeyler yapıyoruz.   Rabbimizin, Kuranı Kerimde insanoğlunun aceleci olduğu şeklindeki ayetinin tezahürünü üzüldüğümüz şeylerde görebiliriz. Rabbimizin, Kuranı Kerimde insanoğlunun cahil ve zayıf olduğu şeklindeki ayetlerinin yansımasını önemsediğimiz şeylerde görebiliriz. Rabbimizin, Kuranı Kerimde insanoğlunun kendisine zulmettiği şeklindeki ayetinin yansımasını da yaptığımız şeylerde görebiliriz.   Kısacası insanoğlu acizdir ve bu acizliğini gördüğü oranda mükemmel bir insan olur. Allah, bizi kendi acizliğini itiraf eden ve Rabbinin büyüklüğünü kabul edenlerden eylesin.

İMAN VE TESLİMİYET

  Bir kişinin ilminden, ahlakından, irfanından faydalanabilmenin yolu ona inanmak, ardından söylediklerine teslim olmaktır. Bunu birkaç açıdan açıklayabiliriz. 1. En büyük mürşid ve muallim Allah'tır. Onun irşadı ve talimi, mübarek kelamı Kur'an'da ve vahyiyle bize önder kıldığı Resulü Hz. Muhammed'in(s.a.v) yaşantısı ve sözleriyledir. Bunun hem dünyada hem de ahirette faydasını görebilmemiz için her şeyden önce ona iman etmeliyiz. Bir kişi Kur'an ve sünnet hakkında bilgisi varsa da iman etmeden ona bir faydası olmaz. Bu sebeple Mümin olmak gerekir. 2. İnanmak söylenene sorgusuz teslim olmayı gerektirir. Bir kişi Allaha ve peygambere iman ettikten sonra artık kendisine söylenen her şeyin hayrına olduğunu da düşünerek kendisine yöneltilen emir ve yasaklara teslimiyet içinde olmalıdır. Mahiyetini bilmezse bile iman edip teslim olmak zorundadır. Dolayısıyla Müslim(Müslüman) olmak gerekir. 3. Bir kişiden ilim öğrenen bir talebe de, hocasının ilminden istifade edeb...